Studeren, studeren en nog meer spaans - Reisverslag uit Madrid, Spanje van harmen oosten - WaarBenJij.nu Studeren, studeren en nog meer spaans - Reisverslag uit Madrid, Spanje van harmen oosten - WaarBenJij.nu

Studeren, studeren en nog meer spaans

Door: Harmen

Blijf op de hoogte en volg harmen

26 Augustus 2016 | Spanje, Madrid

Bij dit reisverslag wil ik graag mijn nieuwe kamer laten zien. Hier ga ik naartoe verhuizen aankomende zondag.Ik ben momenteel te moe om een lang verhaal erover te schrijven maar iig staan er de foto's erbij om je een beeld te geven.

De eerste week in madrid het is nu precies 7 dagen geleden dat ik in de stromende regen vertrok naar het altijd zonnige madrid. Afgelopen week heb ik veel geleerd en gestudeerd. Binnen een paar dagen ben ik van een sociaal persoon veranderd in een hard werkende student. Alles wat ik afgelopen dagen heb gedaan stond in teken van mijn doel om zo snel mogelijk een paar woorden spaans te kunnen spreken. Om dit te doen, ging in natuurlijk de interactie aan met mijn kamergenoten in het hostel en leerlingen van mijn klas ook probeerde ik bij de receptie en in de winkel zo veel mogelijk spaans te spreken. Dit lukte helaas tot nog toe niet.
Met veel slaap, huiswerk en gesprekken kom ik stukje bij beetje dichter bij mijn doel.
Ter afleiding is er behalve de taalcursus ook een cultureel gedeelte. Afgelopen zaterdag hebben we bijvoorbeeld het koninglijk museum voor de kunst bezocht met daarna een stadswandeling. Het was echt vet interessant! De rondleiding was in het engels en daardoor een stuk minder vermoeiend.
Zondag avond ben ik verhuisd naar ‘my cript’ ik heb een youtube filmpje met een korte rondleiding gemaakt (https://youtu.be/mmAJBaMHT60). Na de verhuizing naar Calle de sierra toledana 21 ben ik met Nadia(hoofdhuurdster, madridiaan) en Nils (een Duitse student informatica) tapas gaan eten in de stad.

  • 28 Augustus 2016 - 23:00

    Nettie:

    Kamer ziet er Spaans uit. Keuken en badkamer lijken me prima. Maar nog belangrijker .... krijg je leuke huisgenoten?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

harmen

Actief sinds 06 Mei 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 5426

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2016 - 20 Januari 2018

Meesterlijk landmeten in Madrid

07 Mei 2010 - 03 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: