Winter is coming, but not yet in madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van harmen oosten - WaarBenJij.nu Winter is coming, but not yet in madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van harmen oosten - WaarBenJij.nu

Winter is coming, but not yet in madrid

Door: Harmen (offcourse)

Blijf op de hoogte en volg harmen

09 Oktober 2016 | Spanje, Madrid

Tijd vliegt wanneer je plezier heb! Een lesdag wordt zo een lesweek en dan is er weer een maand voorbij. De meest bijzondere dingen die zijn gebeurt afgelopen weken is een slechte ervaring tijdens het stappen en het leren programeren met 3 verschillende software pakketen.

Vorige week donderdag was ik gaan stappen met Joska. Dit was de 3de keer dat we uitgingen in de stad. Tot nog toe waren we naar kroegjes geweest en 1 keer naar een disco. Deze keer zijn we naar een waterpijp bar gegaan en daarna naar een disco met een boel lesbische meiden. We waren daar lekker salsa aan het dansen en ons vrij aan het voelen. Bij de ingang betaal je voor alle disco entree en krijg je een drankje ervoor terug. We hadden een bon voor flesje bier en een shot gekregen. Helaas kregen we geen gewone shot. Nadat we het glaasje wat leek op rode wodka opdronken merkte ik direct dat ik minder aangeschoten was en alles te helder om mij heen zag.
We zijn een luchje gaan scheppen en kwamen tot de conclusie dat we met een pepmiddel gedrogeerd waren door de barvrouw. De beste oplossing leek ons naar huis toe te gaan en op elkaar te letten dat we niet te veel energie gaan verbranden. De terugweg is allemaal prima verlopen, we hebben goed op elkaar gelet en de dag erna het rustig aangedaan.
Eergisteren hebben we weer een kroegen tocht gedaan en toffe restaurantjes tegen gekomen. In spanje hebben ze veel thematische restaurantjes zoals de sixties, hawaii,fietsen maar niet zozeer een frans, tapas, italiaans zoals we in nederland kennen. Een echte goede dans tent zijn we nog niet tegenkomen. Gelukkig is er nog genoeg tijd ;D

De studie is wisselvallig qua intisteit en moeilijkheid. Sommige lessen gaat het allemaal te snel met te veel formules. We zitten dan met de hele klas met onze oren te klapperen en andere lessen zijn echt te simpel voor woorden. Gisteren had ik bijvoorbeed een les van een gast docent uit letland die in gebroken haar slides van de powerpoint uitlegde. Hierbij ging de inhoud niet verder dan “hier zie je een thematische kaart over recreatie, op deze kaart zie je en fietspad.” Gelukkig stond alles uitgeschreven op de powerpoint want het accent was te zwaar om goed te verstaan. Gelukkig zijn andere lessen wel erg leuk, zo is spectroscopie of spaanse taal interactief en leer ik met 3 verschillende software pakketten programeren. 1 voor foto manupilatie, 1 voor grafieken, 1 voor rekenen. Allemaal gebruiken ze ongeveer dezelfde “taal”. Ja langzaam aan begin ik te zien dat ik bij mijn master een heleboel talen beetje bij beetje aan het leren ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

harmen

Actief sinds 06 Mei 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 5412

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2016 - 20 Januari 2018

Meesterlijk landmeten in Madrid

07 Mei 2010 - 03 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: