Daarheen en weer terug - Reisverslag uit Madrid, Spanje van harmen oosten - WaarBenJij.nu Daarheen en weer terug - Reisverslag uit Madrid, Spanje van harmen oosten - WaarBenJij.nu

Daarheen en weer terug

Door: , een verhaal van Harmen van Oosten.

Blijf op de hoogte en volg harmen

16 Januari 2017 | Spanje, Madrid

Dit waren de wijze woorden van Bilbo Baggings toen hij zijn boek over zijn avontuur in de gouw afrondde. Met deze woorden ben ik niet aan het solliciteren voor een biografie. Nee, het gaat puur om de betekenis van de losse woorden en niet over de referentie met Bilbo Baggings.
Na de kerstvakantie ben ik weer terug in het zonnige Madrid. Met afgelopen week, al direct een beste wel intensieve week. Toen ik zondagavond aankwam werd ik met de auto opgehaald door benjamin en hebben we een biertje bij hem thuis gedronken. Tijdens het biertje was de groepswhatsapp van de mijn klas aan het discuteren wanneer welke deadline is en wanneer de toetsen zijn. Pas toen kwam ik erachter dat ik de volgende middag al een toets had! Het biertje had ik maar niet afgemaakt en was vroeg naar bed gegaan om de volgende dag om 9 uur (vet vroeg) te beginnen. Na een dag studie ging de toets verbazingwekkend goed (een 7.5). Ik begreep de vragen en wist over het algemeen het antwoord. De dag erna was ook direct al een deadline voor het rapport bij het vak en de deadline voor het Erasmus programma was de dag erna. Met dit programma heb ik mij ingeschreven om dit najaar in Leuven te studeren als een gedeelte van de master in Madrid. Het gaat allemaal best wel de goede richting op!
In december had ik een toets waar ik niets van begreep terwijl het een simpele meerkeuze was. Dinsdag had Samuel deze toets (een slowaakse vriend) en hij had ook snapte er ook niets van, het lag gelukkig dus niet aan mij.
Samuel en zijn vriendin Lucia bleven afgelopen week bij mij thuis. Aangezien Samuel een maand in Slowakije was en hij toch meer bij Benjamin en mij was dan in zijn kamer had hij de huur opgezegd. Met 3 a 4 mensen op 20m2 is best krap. Vandaag zijn ze alweer vertrokken naar Slowakije om vervolgens naar Indonesie (Lucia) en Praag (Samuel) te gaan om verder te studeren. Morgen ochtend vertrekt Benjamin met de auto en ben ik voor het eerst sinds een paar maanden weer alleen en op mijzelf aangewezen. Het voelt niet lekker, in de kerstvakantie zat ik in Nederland op mijn plek. Afgelopen week heb ik veel voor school samengewerkt, samen bier gedronken en spelletjes gespeeld. Dit was leuk maar niet helemaal mijn ding. Ik weet niet meer wat ik precies wil. Gelukkig ben ik aankomende weken zo goed als vrij van verplichtingen en kan ik opnieuw een plan maken waar ik heen wil gaan. Geodeed? Topograaf? Onderzoeker? Landbouw? Socializen? Ik heb nogal de neiging om mijzelf te laten leven. Dat andere bepalen waar ik mijn tijd in stop. Dit helpt mijzelf niet verder in het doen waar ik echt gelukkig van wordt.

Om het kinderlijk te zeggen. Ik vind het vet leuk om samen te spelen maar ben nooit de gene die het spelletje bepaald. Ik ga aankomende dagen weer alleen spelen om te zien welke spelletjes ik het leukste vind om te doen!

  • 23 Januari 2017 - 16:54

    Jeanette:

    Hoi Harmen,
    Mooi verhaal en ook mooi dat je steeds meer over je drijfveren aan het ontdekken bent. Gaat helemaal goed komen!!
    Greetz, Jeanette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

harmen

Actief sinds 06 Mei 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 5407

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2016 - 20 Januari 2018

Meesterlijk landmeten in Madrid

07 Mei 2010 - 03 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: