Einde van de taalcursus en een nieuwe huisgenoot - Reisverslag uit Madrid, Spanje van harmen oosten - WaarBenJij.nu Einde van de taalcursus en een nieuwe huisgenoot - Reisverslag uit Madrid, Spanje van harmen oosten - WaarBenJij.nu

Einde van de taalcursus en een nieuwe huisgenoot

Blijf op de hoogte en volg harmen

08 September 2016 | Spanje, Madrid

Het is alweer even geleden dat ik voor het laatst geblogged heb. Erik-jan en Hanneke vroegen al naar een nieuwe update. Bij deze een warm verhaal uit een warm madrid. Afgelopen tijd was het hier nogal warm thermometers in de stad geven overdag 40 tot 50 graden aan. Pas stond ik met Rajveer (de Indiër) in de bus onderweg naar de universiteit en het was in de bus 29 graden op dat moment waren we er allebei van overtuigd dat 29 graden lekker koel was.

Voor spaanse begrippen is het nu ook een hittegolf. Gedurende de warmste uren van de dag (half 4 tot 8) heb ik spaans en een lokaal met Airco waardoor het goed uit te houden. Maar van fietsen komt helaas nog weinig terecht.

Afgelopen zaterdag zijn we met de hele groep (2 bussen vol) naar Toledo gegaan. De oude hoofdstad van spanje. De stad is nog helemaal in authentieke toestand (zoals in de middeleeuwen) en is daardoor super mooi. In de middeleeuwen hadden ze weinig groen in de stad waardoor het daar nog een stuk warmer was dan in madrid.

Je begrijpt het al dat de temperatuur het gespreksonderwerp is van de dag….

Sinds eergisteren heb ik een nieuwe huisgenoot, Konstantinos. Een griekse jongen van 26 jaar die economie gaat studeren bij de drie verschillende universiteiten van de stad. Hij is fan van spanje en zou graag willen emigreren naar madrid. Helaas kan zijn vriendje niet mee komen naar madrid omdat iedereen die de griekse dienstplicht niet heeft uitgevoerd het land niet kan verlaten. Hij spreekt vloeiend spaans, engels en grieks waardoor de comunicatie erg makkelijk gaat.

Zometeen heb ik spaans examen en een bezoek aan een museum met de hele klas. Ik denk dat het wel goed gaat komen met het examen. De lerares, trini heeft een zoon die dislexties is en gisteren heb ik het met haar uitgebreid over dislextie gehad. Ze vertelde dat het bij haar vooral om de inzet gaat en dat ze wat foutjes door de vingers gaat zien.

Natuurlijk heb ik hard geleerd voor het examen en heb ik gisteren “Harry Potter y la cámara secreta” gekocht. De lessen van mijn master zullen namelijk vooral in het spaans zijn. Er is nog genoeg te doen!

  • 08 September 2016 - 14:14

    Arrjan:

    Gaaf dat je zoveel onderneemt. Kunnen wat foto's van Toledo op Facebook verwachten? Ik ben erg beniewd.
    Succes met je examen, Spaans is een mooie taal.
    Groeten,
    Arjan

  • 08 September 2016 - 15:48

    Arjan :

    Dit is iets heel anders dan regenwater bergen in de stad. Succes met je master. Groet Arjan

  • 09 September 2016 - 01:51

    Daan:

    Harmen! Wat een leuke update! Ziet er uit dat je het erg naar je zin hebt. Geniet van de mooie ervaring!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

harmen

Actief sinds 06 Mei 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 5408

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2016 - 20 Januari 2018

Meesterlijk landmeten in Madrid

07 Mei 2010 - 03 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: