Eerste dagen in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van harmen oosten - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van harmen oosten - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Madrid

Door: Harmen

Blijf op de hoogte en volg harmen

23 Augustus 2016 | Spanje, Madrid

Maandag begon de taalcursus met een spaanse taaltest. Al onderweg kwam ik mede deelnemers tegen waaronder Ghanees die geodesie heeft gestudeerd en nu in PHD in wiskunde gaat doen.
Na de test zijn we met een hele grote groep siesta gaan houden in het park. Het was bijna een uur lopen. Gelukkig is het in de schaduw goed uit te houden. In de zon kan het aanvoelen als een houten sauna maar in de schaduw was het lekker lopen al zweette iedereen als peentjes natuurlijk. In het park gingen we met een geweldig uitzicht in het gras liggen. Het gras is echt een paar graden koeler dan een bankje of de tegels. Na een paar uur sliptste de groep zich op. Ik ging met de duitsers (ongeveer driekwart van de groep is duitser en bijna iedereen is Erasmus student voor een half jaar).
Met de duitser gingen de opzoek naar een punt om een OV-abonnement te kopen en kwamen na een lange tippel uit bij een grote rij. Waar we uiteraad niet in wilde staan. Met de gehele groep (via whatsapp spraken we af om rond 10 uur tapas te gaan eten en te gaan stappen. Hiervoor haakte af. In het hostel ben ik zelf wat gaan eten en vroeg naar bed gegaan.
Daar ontmoette ik wat studenten van een andere universiteit (saint Jozes univerteit). Deze universiteit ligt dicht bij mijn faculteit en we wisselde tips uit waar kamers beschikbaar zijn.
Wat ik gevonden had in Nederland reageerd nogsteeds niet, daarom focus ik mij liever op een plek die ik eerst met eigen ogen kan zien. Vanavond ga ik naar een studentenhuis in de buurt mijn hostel.
Dinsdag ben ik begonnen met naar de faculteit te fietsen. Het is maar 3 km en in de ochtend valt het mee met de temperatuur.Het verkeer in madrid valt reuze mee. Dit komt waarschijnlijk doordat het zomervakantie is. Ook zijn de fietspaden slecht van kwaliteit en hoe ze zijn aangegeven. Gewapend met telefoon, GPS en een offline kaart kwam ik in een half uurtje bij de faculteit aan. Hier vertelde de receptie dat iedereen van de administratie nog op vakantie is. Maandag was het de eerste dag dat de universteit zijn deuren opende ik kan begrijpen dat dinsdag morgen nog genoeg loketten gesloten zijn. Einde van de week gaat het loket waarschijnlijk open. 5 september is eerste lesdag, meer informatie zal nog de komende dagen volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

harmen

Actief sinds 06 Mei 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 5409

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2016 - 20 Januari 2018

Meesterlijk landmeten in Madrid

07 Mei 2010 - 03 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: